Do Not Sell My Personal Information Jump to content


Lexus LFA


ra881ae

Recommended Posts

group_1-thumb-717x477-84174.jpg

2012 Lexus LFA vs. 2011 Porsche 911 GT2 RS. What we've got here is approximately $635' date='000 worth of alphabet soup with a combined 1,172 horsepower. We never thought we'd pit a Lexus against a 911 either, but in the end, while their approaches are worlds apart, these cars are both about going fast -- damn the cost.

The 2011 Porsche 911 GT2 RS is the latest in a decades-long refinement project by Porsche to build the best car the 911 could ever be. And if this isn't the peak, we're scared to see what is. The GT2 RS gets its 620 horsepower from a twin-turbo flat-6 mounted in the rear of the car and hooked to a six-speed manual transmission. This is how a Porsche should be.

Conversely, the 2012 Lexus LFA is in no way what a Lexus should be. Errr, let's rephrase that, it is in no way what Lexus is right now. There's not even a hybrid badge on it. Five-hundred fifty-two horsepower dumps out of a screaming 4.8-liter V10 that sounds barely removed from Toyota's F1 efforts. The transmission is a six-speed auto-clutch manual that, again, sounds and feels race-ready. The LFA doesn't feel like a Lexus, it feels like the future.

So it's the old school against the new school. V10 against flat-6. Turbos against revs and displacement. Porsche against....Lexus?

Vehicle: 2011 Porsche 911 GT2 RS

Odometer: 1,465

Date: 4/12/2011

Driver: Chris Walton

Price: $260,980

Specifications:

Drive Type: Rear-engine rear-wheel drive

Transmission Type: Six-speed manual

Engine Type: DOHC, 3.6-liter Flat-6

Displacement (cc/cu-in): 3,599cc (220 cu-in)

Redline (rpm): 6,800

Horsepower (hp @ rpm): 620 @ 6,500

Torque (lb-ft @ rpm): 516 @ 2,250

Brake Type (front): 15-inch two-piece ventilated carbon-ceramic discs with 6-piston fixed calipers

Brake Type (rear): 13.8-inch two-piece ventilated carbon-ceramic discs with 4-piston fixed calipers

Steering System: Hydraulic-assist speed-proportional rack-and-pinion steering

Suspension Type (front): Independent MacPherson struts with dual lower ball joints, coil springs, stabilizer bar

Suspension Type (rear): Independent multilink, coil springs, stabilizer bar

Tire Size (front): 245/35 ZR19 (88Y)

Tire Size (rear): 325/30 ZR19 (101Y)

Tire Brand: Michelin

Tire Model: Pilot Sport Cup

Tire Type: Summer, asymmetrical

Wheel size: 19-by-9 inches front/19-by-12 inches rear

Wheel material (front/rear): Forged aluminum

As tested Curb Weight (lb): 3,167 (38.7% front bias)

Test Results:

Acceleration

0-30 (sec): 2.0

0-45 (sec): 2.7

0-60 (sec): 4.1

0-60 with 1-ft Rollout (sec): 3.8

0-75 (sec): 5.2

1/4-mile (sec @ mph): 11.64 @ 127.24

Braking

30-0 (ft): 24

60-0 (ft): 100

Handling

Slalom (mph): 72.5

Skid Pad Lateral acceleration (g): 1.03

Sound

Db @ Idle: 61.1

Db @ Full Throttle: 85.1

Db @ 70 mph Cruise: 73

RPM @ 70 mph: 2,150

Tester's Comments:

Acceleration: With stability/traction off, there's still some electronic management of A) allowable revs at a standstill and B) power/torque being made in the engine. Result is bogging launch with reduced power then a rush of power when it comes back online. I believe the electronics are keeping mechanical parts from breaking. Also, the tach needle is slow, so the shift light is critical to not hitting the rev limiter. Finally, it feels as if there is a pretty massive torque reduction between each upshift.

Braking: Incredibly hard pedal, zero dive un-fadeable brakes. The only difference in distance from run to run is attributable to the surface of the track.

Slalom: In the Porsche 911 tradition, the only way through a slalom course is with progressive throttle application -- otherwise (and even with maintenance throttle) the rear steps out. Luckily, the tires break free progressively, not abruptly. Best run is slow-in/fast-out to best utilize the LSD on exit -- and it works beautifully, rocketing through the finish line at W.O.T.

Skid pad: Large discrepancy between clockwise and counter-clockwise with driver inboard, (CCW) the car would oversteer slightly and controllably. However, with driver outboard, the car would understeer. Either way, the steering is highly informative and weighted just right.

[img']http://blogs.insideline.com/straightline/assets/gt2_1.jpg[/img]

gt2_3.jpg

lfa_1tt.jpg

Vehicle: 2012 Lexus LFA

Odometer: 2,994

Date: 4/12/2011

Driver: Josh Jacquot

Price: $375,000

Specifications:

Drive Type: Front-engine rear-wheel drive

Transmission Type: Six-speed single-clutch automated manual

Engine Type: DOHC, 3.6-liter V6

Displacement (cc/cu-in): 4,805cc (293 cu-in)

Redline (rpm): 9,000

Horsepower (hp @ rpm): 552 @ 8,700

Torque (lb-ft @ rpm): 354 @ 6,800

Brake Type (front): 15.4-inch carbon-ceramic vented discs with six-piston aluminum calipers

Brake Type (rear): 14.2-inch carbon-ceramic vented discs with four-piston aluminum calipers

Steering System: Electric-assist speed-proportional rack-and-pinion steering

Suspension Type (front): Independent, coil springs, double wishbone, stabilizer bar

Suspension Type (rear): Independent, multilink, coil springs, stabilizer bar

Tire Size (front): 265/35 ZR20 (95Y)

Tire Size (rear): 305/30 ZR20 (99Y)

Tire Brand: Bridgestone

Tire Model: Potenza S001

Tire Type: Summer, asymmetrical

Wheel size: 20 inches front and rear

As tested Curb Weight (lb.): 3,546 (50.1% front bias)

Test Results:

Acceleration

0-30 (sec): 1.9

0-45 (sec): 2.7

0-60 (sec): 3.9

0-60 with 1-ft Rollout (sec): 3.6

0-75 (sec): 5.1

1/4-Mile (sec @ mph): 11.63 @ 123.18

Braking

30-0 (ft): 27

60-0 (ft): 106

Handling

Slalom (mph): 75.1

Skid Pad Lateral acceleration (g): 1.02

Sound

Db @ Idle: 52.3

Db @ Full Throttle: 92.3

Db @ 70 mph Cruise: 71.9

RPM @ 70 mph: 2,950

Tester's Comments:

Acceleration: Default run in "auto" shifts @ 7,800 and C-R-A-W-L-S off the line. Otherwise, best launch came from a 3,000 rpm neutral drop with careful throttle modulation. 4,500 rpm -- per Lexus -- just smokes the tires.

Braking: Solid, consistent, stink-free stops. This test doesn't even touch the capability of this system.

Slalom: Incredibly well suited to the slalom. Balance and communication very good. Power delivery (high revs, little torque) very good for slalom. Easy to control as I rolled back into throttle at end of slalom. ESC is fully defeatable.

Skid pad: Very easy to find limit of grip and drive right to it. Third gear best for skid pad to reduce throttle sensitivity. ESC on drives like a Toyota -- can use WOT and simply steer. ESC off means balancing against the throttle. Powerslides are easy.

lfa_4tt.jpg

group_4.jpg

lfa_gmr_06.jpg

IMG_0501%5B1%5D.jpg

lfa_vegas_03.jpg

lfa_vegas_02.jpg

lfa_vegas_04.jpg

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen


grevenbroichTV.de :thumbup:

Sag deren Toningenieur bitte mal einer, dass man bei Wind einen langhaarigen Hund (meist graues Fell) über das Micro stülpt.

So wie man es bei den Wetterberichten von Hiddensee immer schön sehen kann.

Zwischen Mittelmotor- und Transaxle-Bauweise konnte sich der Marketingmann auch nicht so recht entscheiden.

Und das Argument, dass ein mechanischer Zeiger der Motordrehzahl nicht folgen hätte können - ähem, hüstel.

Nix ist inzwischen billiger als ein Display, wäre auch ein Argument.

Der Wagen an sich ist aber sicher sehr gut, da gibt's keinen Zweifel.

Jetzt muss ich gleich mal schauen wo Grevenbroich liegt und wie ich den Sender dauerhaft reinbekomme. :naughty:

Liebe Grüße,

DrHybrid

bearbeitet von DrHybrid
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

  • 2 weeks later...

Der 2012er Nissan GTR ist ein Biest.

Hast Recht, und ich finde bemerkenswert wie verhältnismäßi leise der GTR im gegensatz zum LFA ist!

Danke für die Videos!

Gruß

Flexus

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

dem GT2RS Fahrer hätten die lieber Automatik gegeben :lol: 2 Mal fast das Getriebe zerlegt. Dem LFA geht einfach die Puste auf langen Geraden aus, in Kurven ist er teils besser wie GTR und GT2RS. Ich würde aber den GTR nehmen ;)

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

dem GT2RS Fahrer hätten die lieber Automatik gegeben :lol: 2 Mal fast das Getriebe zerlegt. Dem LFA geht einfach die Puste auf langen Geraden aus, in Kurven ist er teils besser wie GTR und GT2RS. Ich würde aber den GTR nehmen ;)

Ich würde ausschließlich und immer zum LFA greifen.

Das Auto hat einfach das gewisse etwas was mir bei den anderen fehlt.

Sportliche Eleganz nenn ich es mal. Die anderen sind einfach nur sportlich ...

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Erster Lexus LFA in Deutschland ausgeliefert

http://www.kfz.net/autonews/erster-lexus-lfa-deutschland-ausgeliefert-41357/

PRESSEMELDUNG

13.05.2011, 15:00 Uhr

Premiere am Nürburgring

Erster LEXUS LFA in Deutschland ausgeliefert

Komplett herunterladen (58,0 MB) Köln. Der 412 kW/560 PS starke LEXUS LFA ist nicht nur der erste Supersportwagen im Portfolio der japanischen Premium-Marke, er zählt auch zu den am strengsten limitierten Automobilen der Welt. So ungewöhnlich das Fahrzeug, so ungewöhnlich auch die mit Spannung erwartete Auslieferung des ersten Exemplars in Deutschland: Der stolze Besitzer übernahm seinen ganz persönlichen LFA auf der schönsten Rennstrecke der Welt, auf dem Nürburgring.

Es hat von Beginn an eine besondere Beziehung gegeben zwischen dem LEXUS LFA und der legendären Rennstrecke in der Eifel. In allen Entwicklungsphasen des Zweisitzers mit dem bärenstarken V10-Motor wurden immer wieder Prototypen und Vorserienmodelle auf der Nordschleife des Nürburgrings getestet. Der revolutionäre Supersportwagen mit der Karosserie aus karbonfaserverstärktem Kunststoff musste nicht nur unter Ausschluss der Öffentlichkeit als getarnter Erlkönig durch die Grüne Hölle, sondern auch vor den Augen hunderttausender Zuschauer und Kameras beim legendären 24-Stunden-Rennen. Ein Klassensieg und tausend gewonnene Erfahrungen ebneten dem LFA den Weg zur Markteinführung, nährten aber auch das Verlangen der Supersport-Klientel nach dem schnellsten und exklusivsten Modell der Marke Lexus.

In Kenntnis dieser Vorgeschichte wundert es nicht, dass der erste in Deutschland ausgelieferte LEXUS LFA nun Einzug in die Garage eines passionierten Rennfahrers und ausgewiesenen Nürburgring-Kenners hält. Manfred Sattler, Besitzer des in der VLN-Langstreckenmeisterschaft startenden Vulkan Racing Teams, zeigte Entschlussfreude: „Als ich den ersten Prototypen auf dem Nürburgring sah, war ich so beeindruckt, dass ich den Wagen sofort kaufen wollte.“ Und er bewies Geduld, denn – das war von Anfang an klar – ausgeliefert werden sollte sein LFA erst in diesen Tagen. Nun übernahm der stolze Besitzer seinen Traumwagen von LEXUS Deutschland am Nürburgring. Nach den ersten Runden Nordschleife resümierte Sattler: „Das Warten hat sich definitiv gelohnt. Der Wagen ist sensationell!“

Der LEXUS LFA zählt zweifelsfrei zu den exklusivsten Fahrzeugen der Welt. Aber es geht tatsächlich noch exklusiver: 2012 wird LEXUS eine auf weltweit 50 Exemplare limitierte Sonderversion des LFA auflegen, die in Handarbeit auf ultimativen Rennstreckeneinsatz getrimmt wird – dank der streng selektierten Komponenten des „Nürburgring-Pakets“. Jeder Käufer erhält zusätzlich einen unvergesslichen Fahrerlehrgang auf der legendären Nordschleife und eine Jahreskarte für die ganz persönliche Herausforderung „Mit dem LEXUS LFA durch die Grüne Hölle“.

lexus-lfa-ampnetphoto20110513024039-m.jpg

lexus-lfa-ampnetphoto20110513024040-m.jpg

lexus-lfa-ampnetphoto20110513024041-m.jpg

lexus-lfa-ampnetphoto20110513024042-m.jpg

manfred-sattler-sein-lexus-lfa-ampnetphoto20110513024044-m.jpg

manfred-sattler-sein-lexus-lfa-ampnetphoto20110513024045-m.jpg

manfred-sattler-sein-lexus-lfa-ampnetphoto20110513024046-m.jpg

bearbeitet von uslex
originaler Pressetext
Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Dem Pressetext waren noch zwei weitere Fotos beigefügt:

lexuslfa225701024x768.jpg

Interessanter Größenvergleich zwischen IS-F und LFA. Auf dem Foto ist ganz gut erkennbar, wie flach der LFA tatsächlich ist! :thumbup:

lexuslfa225741024x768.jpg

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Wow, ich bin ein klitzekleines bisschen neidisch (aber nur ein ganz klitzekleines bisschen). :rolleyes:

Wunderschöner Wagen, aber ich tröste mich damit das ich da eh nicht reinpasse (wenn der IS-F schon zu klein ist, wird das hier nicht besser sein :lol: )

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Wow, ich bin ein klitzekleines bisschen neidisch (aber nur ein ganz klitzekleines bisschen). :rolleyes:

Wunderschöner Wagen, aber ich tröste mich damit das ich da eh nicht reinpasse (wenn der IS-F schon zu klein ist, wird das hier nicht besser sein :lol: )

Also, ich bin 1,97m und wiege 120+ KG (schwere Knochen ;-)) und mir passtd er LFA hervorragend. Und zwei der deutschen LFA Kunden sind von ähnlicher Statur und beklagt hat sich niemand. Der LFA ist aus einer der wenigen Supersportwagen der auch ausgewachsenen Menschen passt - auch Schuhgröße 45-46 bringt einen beim bremsen nicht ins schwitzen.

Gruss

BigF

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Neu erstellen...

Important Information

Datenschutzerklärung