Do Not Sell My Personal Information Jump to content


Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 30.03.2020 in all areas

  1. Geposteten Artikel oder auch nur den extra rauskopierten Text überhaupt gelesen?? Der Wagen hat 0,0 BMW Teile verbaut, weder der Motor noch das Getriebe sind vom BMW und auch der gesamte Rest des Wagens hat nichts mit einem Serien Supra gemeinsam, genauso wie nahezu jeder Super GT, GT3 Rennwagen etc. Immer Wahnsinn wenn man sich Mühe gibt mit Fotos, Infos Posts etc. und die Leute nichtmal 2 Sätze lesen können oder wollen, Hauptsache die üblichen Parolen rufen 😉
    4 points
  2. Hallo Freunde 🙂 Anbei Fotos des Gazoo Racing Supra Super GT`s aus Japan, der ein oder andere wird sich sicher über Fotos freuen 🙂 Gruß Roman
    3 points
  3. Guten Tag Zusammen, Ich habe nun mal mit einem Zweiten Lexus Händler gesprochen. Er meint: Sicherungen können einzeln getauscht werden und kosten fast nichts. Es gibt Hauptsicherungen ( Schmelzsicherungen ) am Pluspol im Kofferaum - hier kann es sein das die Platine defekt geht. Diese Kostet unter 100 CHF. ( alles ohne Arbeitsaufwand ) Ich habe dies nun so der Toyota Werkstatt mitgeteilt und darauf hingewiesen das ich das Fahrzeug im Zweifelsfall zum nächsten Vertragspartner abschleppen lasse. Vielen Dank euch allen an dieser stelle. Ich melde mich - bin gespannt was die sagen. Vielen Dank Peter Zimmermann
    1 point
  4. Das ist schon richtig stark für einen 2,5l V6
    1 point
  5. Bin nicht sicher ob es nicht auch 8Zylinder Versionen gibt, Reglement gibt bis zu 650Ps her und Max. 10 Zylinder so viel ich weiß, einen passenden 5.4 V8 Motor aus dem LC GT/ RCF GT3 hat man auch 👍 irgendwo fahren mit Sicherheit 8Zylinder Versionen rum, es ist sehr schwer an Infos zu Motoren zu kommen bei solchen Wagen, das meiste ist auf Japanisch.
    1 point
  6. Vier Zylinder mit jenseits der 600Ps 🙂 Quelle mit Soundprobe: https://www.autoevolution.com/news/toyota-gr-supra-gt500-racecar-sounds-insane-testing-for-the-2020-super-gt-series-140048.html “What? They make Supras with four cylinders now?” The RI4AG is not your average BMW plant. Manufactured by Toyota Technocraft in accordance with Class 1 regulations, this bad boy pushes more than 600 horsepower from 2.0 liters of displacement. By comparison, the B48 in the road-going model specific to the Japanese market is rated at 194 or 255 brake horsepower. The 4AG moniker harks back to the 4A-GE engine in the AE86 Corolla Levin and AE86 Sprinter Trueno. A later version of this blunderbuss leveled up to five valves per cylinder, and even a Corolla could be specified with it. Turning our attention back to the GR Supra GT500, the track-only monster will replace the Lexus LC 500 in the Super GT series. Its main rivals are the NSX and GT-R, and in the case of the Honda, the engineers had to relocate the engine over the front axle to comply with the 2020 season’s regulations. Based on the aerodynamic setup, the maximum velocity of a Class 1 racecar is estimated at 186 miles per hour (300 km/h) based on the latest round of testing. The transmission of the GT500 is also different from the ZF 8HP in the GR Supra, a sequential transmission with a motorsport-style clutch paddle. Class 1 regulations also apply to the DTM, which adopted them at the beginning of the 2019 season. The biggest change to the Deutsche Tourenwagen Masters in recent history includes a 9,500-rpm limit for the engine, Garrett turbocharging, and push-to-pass overtake assist. Because the 4.0-liter V8 is gone, the minimum weight of DTM racers has also dropped to 1,070 kilograms including the driver and a full tank of gasoline. Two more changes are worthy of note, namely the ban of launch control and the switch to a rearview camera instead of a traditional mirror.
    1 point
This leaderboard is set to Berlin/GMT+02:00
×
×
  • Neu erstellen...

Important Information

Datenschutzerklärung