Do Not Sell My Personal Information Jump to content


Original alarmanlage


Recommended Posts


Nein, du hast nichts falsches gesagt.

Geschlossen werden Verkaufsthemen, sobald das angebotenen Teil verkauft ist.

Themen mit Fragen und Antworten werden nicht geschlossen, weil ja in einigen Monaten oder Jahren der nächste Lexusfahrer das gleiche Problem haben könnte und dann froh ist, wenn er hier weiterschreiten kann.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Weiß denn echt keiner ob wir den Kabelsatz für die ori Alarmanlage bereits liegen haben im Kabelbaum?Wir haben doch mit Sicherheit einige elektro Meister hier unter uns oder nicht?;-)

Komme selbst im my.is Forum nicht weiter da kommen auch keine antworten.Weder zu meiner Zubehör Alarm Anlage noch zu den Anschluss Möglichkeiten fragen oder den Power window fragen.

Ehrlich gesagt hätte ich mir ja schon ein bisschen mehr Beteiligung gewünscht,das man die nicht einfordern kann ist mir ja klar aber dafür sind wir doch ein Team oder nicht? :cheers:

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Wie intensiv hast du dich denn in die Elektrik- Unterlagen von ToyoDIY für deinen Wagen eingearbeitet? Was fehlt denn dort genau, was du von wo anders her wissen müsstest?

Hast du die Türverkleidungen schon ab gehabt und mal ein paar Fotos gemacht, die du hier einstellen könntest?

Ich zumindest verstehe unter Beteiligung auch einen gewissen Teil an eigener Initiative.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Wie intensiv hast du dich denn in die Elektrik- Unterlagen von ToyoDIY für deinen Wagen eingearbeitet? Was fehlt denn dort genau, was du von wo anders her wissen müsstest?

Hast du die Türverkleidungen schon ab gehabt und mal ein paar Fotos gemacht, die du hier einstellen könntest?

Ich zumindest verstehe unter Beteiligung auch einen gewissen Teil an eigener Initiative.

Eigenbeteiligung?Darf ich dich mal fragen was du denkst was ich immer am wagen mache?Also ich habe die ganze rückbank raus gehabt,die ablage hoch,den kofferraum ausgeräumt,alles unter dem armaturenbrett demontiert,den Motorraum durchforstet,das bedienteil in der fahrertür raus,jeden kabel mit der alarmanlage zusammen gehängt im beifahrer fussraum die leitungen gesucht,im fahrerraum unten am sicherungskasten sitze ich grade wieder mal.

Ebenso versuche ich diesen plan hier zu entziffern den ich mir in EIGENINITIATIVE in englischen foren gesucht habe:

Wiring info for security, remote start, etc!!!!

Audio/Mobile Video

WIRE COLOR POLARITY LOCATION

Battery BLUE/YELLOW (+) RADIO HARNESS

Accesory GRAY (+) RADIO HARNESS

Ground BROWN (-) RADIO HARNESS

Power Antenna BLACK (+) RADIO HARNESS

Amp Turn On WHITE/BLUE (+) RADIO HARNESS

LF Speaker (+) WHITE

THESE WIRES PROVIDE THE LEFT AUDIO SIGNAL TO THE AMPLIFIER.

LF Speaker (-) RED

RF Speaker (+) GREEN

THESE WIRES PROVIDE THE RIGHT AUDIO SIGNAL TO THE AMPLIFIER.

RF Speaker (-) BLACK

Amp Location LOCATED BEHIND RIGHT SIDE OF DASH NEXT TO GLOVEBOX

Radio Security YES

Security

WIRE COLOR POLARITY LOCATION

Battery WHITE & WHITE/RED (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Ignition 1 BLACK/RED (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Starter 1 BLACK/WHITE (+) IGNITION SWITCH HARNESS

All Door Trigger

YOU MUST DIODE ISOLATE BOTH TRIGGERS TO MONITOR ALL DOORS. *SEE DOCUMENTS

LF Latch RED/GREEN (-) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

RF Latch RED/BLACK (-) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

LR Latch RED/WHITE (-) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

RR Latch RED/WHITE (-) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

Trunk Trigger RED/YELLOW (-) DRIVERS SILL PLATE HARNESS

Hood Trigger BLUE (-) ABOVE THE DRIVERS KICK PANEL IN THE ANTI-THEFT MODULE

Alarm Disarm BLACK/YELLOW (-) IGNITION SWITCH HARNESS

IF YOU USE THE DISARN OUTPUT FROM THE ALARM IT WILL DISARM THE FACTORY ALARM IF YOU USE THE 3RD IGNITION (-) OUTPUT ON THIS WIRE IT WILL DISARM THE FACTORY ALARM UPON REMOTE START

Parking Lights GREEN (+) DRIVERS SILL PLATE HARNESS

Low Crr Pk Lights RED (-) HEADLIGHT SWITCH

Convenience

WIRE COLOR POLARITY LOCATION

Headlights-Lo RED/BLUE (-) AT VEHICLE LIGHT SWITCH

Wipers-Lo BLUE/WHITE (+) AT THE STEERING COLUMN HARNESS

Wipers-Hi BLUE/RED (+) AT THE STEERING COLUMN HARNESS

Trnk Release BLUE/WHITE (REV) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

Seat Mem 1 BLUE/ORANGE (-) PIN #20 IN THE BOTTOM CONNECTOR AT THE BODY ECU

Seat Mem 2 BLUE/BLACK (-) PIN #2 IN THE BOTTOM CONNECTOR AT THE BODY ECU

Remote Start

WIRE COLOR POLARITY LOCATION

Battery WHITE & WHITE/RED (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Ignition 1 BLACK/RED (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Ignition 2 BLUE/RED (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Accessory 1 RED (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Starter 1 BLACK/WHITE (+) IGNITION SWITCH HARNESS

Anti-Theft Type TRANSPONDER

Anti-Theft Descript THE KEY SENDS AN RF SIGNAL TO THE BCM MODULE THROUGH AN ANTENNA LOCATED AROUND THE IGNITION CYLINDER

Key Sense BLACK/YELLOW (-) IGNITION SWITCH HARNESS

IF YOU USE THE DISARN OUTPUT FROM THE ALARM IT WILL DISARM THE FACTORY ALARM IF YOU USE THE 3RD IGNITION (-) OUTPUT ON THIS WIRE IT WILL DISARM THE FACTORY ALARM UPON REMOTE START

Tachometer BLACK (AC) ON THE DRIVERS SIDE FENDER AT THE IGNITER

Speed Sense VIOLET/RED (AC) PIN #17 IN THE E8 CONNECTOR AT THE ECM

Parking Lights GREEN (+) DRIVERS SILL PLATE HARNESS

Low Crr. Pk Lights RED (-) HEADLIGHT SWITCH

Brake Lights GREEN/WHITE (+) AT SWITCH ABOVE BRAKE PEDAL

Reverse Lights RED/BLACK (+) DRIVERS SILL PLATE HARNESS

Horn GREEN/WHITE (-) AT THE STEERING COLUMN HARNESS

Modules

WIRE LOCATION

Module 1 ECM - ENGINE CONTROL MODULE IS LOCATED BEHIND THE GLOVE BOX

Module 2 BODY ECU - BODY ECU IS LOCATED UNDER THE DRIVERS DASH AND IS A PART OF THE FUSE BOX

Doorlocks/Windows [b/]

WIRE COLOR POLARITY LOCATION

Power Unlock SEE DOOR LOCK DIAGRAM

PowerLock SEE DOOR LOCK DIAGRAM

Child Safety Wire LIGHT GREEN (-) AT SWITCH IN DRIVERS DOOR

Driver Mtr Unlock BLUE/BLACK (REV) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

Driver Mtr Lock GREEN/YELLOW (REV) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

Pas Mtr Unlock RED/WHITE (REV) AT THE TOP OF THE FUSE BOX/ BODY ECU

TOYOTA AND LEXUS DOOR LOCKS

Installing an aftermarket security or keyless entry system in Toyota and Lexus vehicles requires the door

lock interface to take place in the driver or passenger door.

© 2004 Directed Electronics, Inc. TechTips

Doc 1070 10-04

IMPORTANT! This wiring information is being provided free of charge on an "as is" basis, without any representation or warranty.

It is the dealer's responsibility to verify any circuit before interfacing with it using a digital multi-meter. Directed

Electronics Inc. assumes no responsibility with regards to the accuracy or currency of this information. Proper installation in

every case remains the responsibility of the installer.

D

OOR

E

CU

DIODES

ALARM

LOCK (-) GREEN

UNLOCK (-) BLUE

LOCK

UNLOCK

12V

FUSED

(A)

( B)

©

87

87A

85

30

86

LOCK

DETECTION

NOTE: To unlock all the doors with a single pulse this interface must be wired in the passenger door. To

have progressive unlocking, or if using a unit with double pulse unlock, this interface may be wired in the driver

door. The Toyota Avalon, however, will not work with the double pulse. The charts below show the corresponding

wires.

DRIVER DOOR PASSENGER DOOR

CAR A B C A B C

98-up GS 300/400 Gray Pnk/Blk Pnk/Grn Green Pnk/Blk Pnk/Grn

98-up RX 300 Gray Pink Pnk/Blu Gray Pink Pnk/Blu

99-00 LS 400 Gray Grn/Org Green Gray Grn/Org Green

01-up IS 300 Blu/Blk Grn/Red Grn/Blk none none none

00-up Avalon Lt. Green Blu/Wht Blue Yellow Blu/Wht Blu/Yel

01-up Sequoia Red/Yel Lt. Grn/Blk Lt. Grn/Red Red/Yel Lt. Grn/Blk Lt. Grn/Red

04-up Tundra Double Cab Red/Yel Lt. Grn/Blk Lt. Grn/Red Red/Yel Lt. Grn/Blk Lt. Grn/Red

01-03 Highlander Green Pink Pnk/Blu *1(Gray Blu/Wht Lt. Green)

04-up Highlander Brown Green Yellow **2Brown Purple Blue

*1. These wires can be found in their respective kick panel, no need to go into the door.

**2. The passenger side wires are at the BECU behind the glove box, 2nd plug down from the top. They are:

lock - PURPLE in pin 8, unlock - LIGHT BLUE in pin 13, and lock detection - BROWN in pin 11.

NOTE: If you experience a no lock or unlock condition, check the resistance to ground on the keyless/alarm

module. The door lock outputs on all Directed systems are only 200 milliamps and any resistance may cause

the door locks not to work. If you meter less than .001 resistance and the door locks still do not work, use a

relay to increase the ground amperage or contact Directed’s technical department for assistance.

Ich finde das ich sehr viel tue um weiter zu kommen aber ich schaffe es eben nicht.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Darf ich dich mal fragen was du denkst was ich immer am wagen mache? Also ich habe die ganze rückbank raus gehabt,die ablage hoch,den kofferraum...

Das will ich dir gern glauben. Nur solange du uns davon nichts sagst, können wir es ja nicht wissen. Wir haben keine Glaskugel, in der wir sehen können, was du schon so alles versucht hast und an welcher Stelle genau es klemmt.

Du kannst ja selber noch mal deinen oberen allerersten Beitrag durchlesen und uns dann sagen, ob daraus zu sehen ist, was du schon alles versucht hast?

Von mir noch mal der gleiche Tipp: Schaue zu toyoDIY rein, da sind alle Stellen zu finden, wo genau was sich im Auto befindet.

Link zu diesem Kommentar
Auf anderen Seiten teilen

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Auf dieses Thema antworten...

×   Du hast formatierten Text eingefügt.   Formatierung jetzt entfernen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Dein Link wurde automatisch eingebettet.   Einbetten rückgängig machen und als Link darstellen

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Neu erstellen...

Important Information

Datenschutzerklärung