redneck Geschrieben 7. Dezember 2005 Share Geschrieben 7. Dezember 2005 you are f...... crazy, mate!!! but that's what i like!!! :D 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Lumi Geschrieben 7. Dezember 2005 Share Geschrieben 7. Dezember 2005 Damn! :D How much horse power has the race car? 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
PhoneDrome Geschrieben 7. Dezember 2005 Share Geschrieben 7. Dezember 2005 Soviel ich weiß ca 170PS (geschätzt). Mit BluePrint-ECU.... Eingebaut wird ein Altezza-Motor und darauf ein Kompressor (Blitz?). 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 7. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 7. Dezember 2005 Turbo Down pipe ATL 30 litre race fuel cell 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 7. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 7. Dezember 2005 Tilton Brake bias Adjuster Intercooler 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 7. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 7. Dezember 2005 engine is out, all the brake lines are now removed, all the fuel system is completely removed, all that is still left to remove.....is the rear subframe so i can build it up, brace it and generally beef it up, before getting it powder coated. some pics.. Engine out, suspended on (possibly massive overkill) a 10 ton overhead crane The fuel system, handbrake cable and fuel tank....now in the skip Lots of space underneath...where the fuel tank used to be...... i recon on calculations today (not including engine) that at least another 70 kilo has been ditched in the skip :D considering how lowered the car was before......the tyres were level with the arch tops, the arch gap is now....nearly 10cm :D i think im gonna have to get new springs wound.......or i am gonna have to chop another coil or 2 of these TTE coilovers (defo not recommended for road use) 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 7. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 7. Dezember 2005 new turbo just arrived from japan HKS GT 2835 :tooth: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 7. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 7. Dezember 2005 radiator ......... 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
redneck Geschrieben 7. Dezember 2005 Share Geschrieben 7. Dezember 2005 zoe is becoming a real woman!!! :tooth: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
RoadRash Geschrieben 7. Dezember 2005 Share Geschrieben 7. Dezember 2005 Eingebaut wird ein Altezza-Motor und darauf ein Kompressor (Blitz?). <{POST_SNAPBACK}> You call this a compressor?? :tooth: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 8. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 8. Dezember 2005 nope...................i call this one of the best turbos HKS has ever commisioned..... :thumbup: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
RoadRash Geschrieben 8. Dezember 2005 Share Geschrieben 8. Dezember 2005 nope...................i call this one of the best turbos HKS has ever commisioned..... :thumbup: <{POST_SNAPBACK}> :wub: Is it ballbearing?? I GUESS -> YES! B) 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Dr. Lexus Geschrieben 8. Dezember 2005 Share Geschrieben 8. Dezember 2005 :wub: i have the wrong job :thumbup: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 8. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 8. Dezember 2005 nope...................i call this one of the best turbos HKS has ever commisioned..... :wub: <{POST_SNAPBACK}> B) Is it ballbearing?? I GUESS -> YES! B) <{POST_SNAPBACK}> of course :thumbup: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 14. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 14. Dezember 2005 (bearbeitet) Today the boost guage arrived... the engine damper from Japan and i had a go at putting the bits together to see what needs to go into what space, ....ive priced up the new pipework for the manifold....... supprisingly the Nissan manifold i have has only 1 exhaust port different to the Toyota engine, the flanges are being made up.....this nissan manifold and downpipe will eventually be sold on bearbeitet 14. Dezember 2005 von Monster-Mat 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
redneck Geschrieben 14. Dezember 2005 Share Geschrieben 14. Dezember 2005 show off :thumbdown: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
RoadRash Geschrieben 14. Dezember 2005 Share Geschrieben 14. Dezember 2005 Performance goes on.... step by step.... keep on tuning Mat(e)!! :thumbdown: :pooh: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 15. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 15. Dezember 2005 danke peeps.......... my bad foot is stopping alot of progress Jens, Mike get your asses over here and help me on the car.... :ph34r: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
RoadRash Geschrieben 15. Dezember 2005 Share Geschrieben 15. Dezember 2005 danke peeps..........my bad foot is stopping alot of progress Jens, Mike get your asses over here and help me on the car.... :ph34r: @Jens When can we go?? ;) 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 15. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 15. Dezember 2005 lol........ :ph34r: Here are the 2 low pressure high volume primary pumps that will draw the fuel from the race fuel cell, into the Fuel swirl/surge pot 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
RoadRash Geschrieben 15. Dezember 2005 Share Geschrieben 15. Dezember 2005 lol........ ;) Here are the 2 low pressure high volume primary pumps that will draw the fuel from the race fuel cell, into the Fuel swirl/surge pot And which sense does this make?? :ph34r: B) 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 15. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 15. Dezember 2005 you seem confused Mike fuel is pumped from fuel cell by these into this from that ^ through 1 huge high pressure high volume pump v to a fuel rail....im making a billet one from that to a fuel pressure regulator back to the fuel cell does that make a little more clearer for you :ph34r: 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
RoadRash Geschrieben 15. Dezember 2005 Share Geschrieben 15. Dezember 2005 (bearbeitet) Cool... same fuel pressure regulator as I have.... :clap: ... I saw you watching it at JAE.... ;) I don't know which the small ATL racing fuel cell is for?? :ph34r: Don't u use a fuel filter or is it included? :D Ordinary I'd use Tank (fuel cell), pump, filter, to fuel rail, FPR, back to cell. B) Why do you need 2 pumps?? Which flow rate do they have? :wub: bearbeitet 15. Dezember 2005 von RoadRash 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 15. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 15. Dezember 2005 (bearbeitet) the fuel swirl pot is fed by the 2 primary pumps they each feed 159 litres/hour, the swirl pot has a return to the tank, the swirl pot ensures the main pump, and rail are always fed with fuel, during hard acceleration and cornering(drift) due to the possitive pressure return to tank. also if the main tank ran out of fuel, i would know by a warning light, but have still enough fuel to switch of the engine without running dry......the swirl pot gives a reserve of 1.5 litres. the main pump has a feed rate of 45psi at 450 pound/hour = 204.1164 kilogram/hour regards fuel filters there will be the 2 between the primary filters (40 micron) and the swirl tank and a main filter before the main pump after the swirl pot ( 100 micron) basically a full race fuel system keeps fuel moving around the system bearbeitet 15. Dezember 2005 von Monster-Mat 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Monster-Mat Geschrieben 15. Dezember 2005 Autor Share Geschrieben 15. Dezember 2005 here mike ive just done you a little picture. Fuel filters are red...... 0 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
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